محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 37
  • بازدید کل : 42352

ثبت نام کنکور ۱۴۰۰


ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اواسط بهمن ماه شروع میشه و داوطلبایی که قصد ثبت نام در این آزمون رو دارن لازمه از یک سری اطلاعات مثل زمان ، مدارک و از همه مهم تر شرایط ثبت نام مطلع باشن تا بتونن بدون هیچ دردسر و اشتباهی ثبت نامشون رو از طریق سایت سنجش انجام بدن .

 

 

ثبت نام کنکور سراسری هر سال برای رقابت داوطلبا در پنج گروه آزمایشی تجربی ، انسانی ، ریاضی و فیزیک ، هنر و زبان برگزار میشه و داوطلبایی که قصد شرکت در این رقابت بزرگ رو دارن می تونن در صورت داشتن تمام شرایط لازم ، در زمان مشخص شده اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور کنن .

اما دونستن زمان ، سایت ، مدارک و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 کمک میکنه تا داوطلبا با خیال راحت و بدون اشتباه و خطا ثبت نامشون رو انجام بدن . به همین دلیل ما در ادامه این مقاله در مورد تمام جزئیات ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

هر سال سازمان سنجش یه جدول زمان بندی منتشر میکنه که در اون زمان ثبت نام آزمونا رو اعلام میکنه . داوطلبایی که علاقمند به ثبت نام کنکور سراسری هستن باید پیگیر اطلاعیه های این سایت باشن تا از زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ باخبر بشن .

طبق این جدول زمان بندی ثبت نام کنکور سراسری 1400 از تاریخ 12 بهمن ماه شروع میشه و داوطلبا فرصت دارن که ثبت نامشون رو تا تاریخ 18 بهمن انجام بدن . البته با عضویت در کانال تلگرام کنکور تحصیلیکو ، به محض اینکه ثبت نام کنکور شروع بشه با خبر می شین .

 

ثبت نام کنکور سراسری 1400 از تاریخ 12 بهمن ماه شروع میشه .

به محض اینکه ثبت نام کنکور شروع بشه ، لینک ورود به سایت رو در این مقاله میذاریم .

 

البته بعد از تموم شدن زمان ثبت نام سازمان سنجش با تمدید مهلت ثبت نام کنکور ، فرصت دوباره ای به داوطلبایی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام در این آزمون نشدن و یا ثبت نامشون نیاز به ویرایش داره قرار میده . که به محض اینکه زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ تمدید بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

 

به محض اینکه ثبت نام کنکور تمدید بشه اطلاع در این مقاله اطلاع میدیم .

 

برای اینکه فرایند ثبت نام کنکور رو به طور کامل و بی نقص انجام بدین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور

 

شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

داوطلبایی که قصد ثبت نام کنکور رو دارن باید قبل از تکمیل فرم ، ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری رو از سایت سنجش دانلود کنن و تمام شرایط و ضوابط نوشته شده در اون رو مطالعه کنن تا ببینن شرایط شرکت در کنکور رو دارن یا نه . حال ادر ادامه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور ۱۴۰۰ رو گفتیم .

  • شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ :

اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی .

عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران .

نداشتن سابقه عضویت تو سازمان های غیر قانونی فراماسونری و اعقاب اونا .

عدم احراز فساد اخلاقی . عدم اعتیاد به مواد مخدر .

  • شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ :

داوطلبی که قصد داره در آزمون شرکت کنه باید یکی از مدارک زیر رو داشته باشه :

- گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
- دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که نهایتا تا تاریخ 1400/6/31 فارغ التحصیل بشه
- دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه
- و یا مدرک کاردانی یا همون فوق دیپلم

دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی حق نداره تو آزمون ثبت نام کنه مگه اینکه تا 99/12/25 انصراف قطعی خودشو به دانشگاه محل تحصیلش اعلام کنه .

پذیرفته شده های دوره روزانه آزمون 99 ، در صورت ثبت نام کنکور 1400 و شرکت تو آزمون ، فقط مجازن انتخاب رشته دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد رو انجام بدن ، چون از روزانه های کنکور ۱۴۰۰ محرومن .

 

برای مطالعه کامل شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور ، می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

یکی از مهمترین مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1400 ، کد سوابق تحصیلیه که با کد دانش آموزی و کد منطقه دانش آموز از سایت dipcode.medu.ir قابل دریافته .

البته این کد فقط شامل فارغ التحصیلای رشته های نظری که بعد از سال 84 مدرک دیپلمشون رو گرفتن ، فارغ التحصیلای پیش دانشگاهی بعد از سال 91 و همینطور دانش آموزا و فارغ التحصیلای رشته های نظری سال دوازدهم میشه و باید کد سوابق تحصیلی خودشون رو از سایت dipcode.medu.ir دریافت کنن .

مدارک دیگه ای مثل شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده که بعد از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از طریق لینک فعال تو سایت سنجش دریافت میشه ، شناسنامه و کارت ملی ، کد منطقه و کد پستی محل سکونت ، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبای مرد ، معدل کتبی و معدل کل دیپلم ، کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران ، کد رهگیری داوطلبای غیر ایرانی و فایل عکس اسکن شده برای ثبت نام لازمه و به داوطلبا توصیه می کنیم قبل از شروع ثبت نام ، مدارک لازم رو تهیه کنن تا دچار مشکل نشن .

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

یکی از راه های ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شرکت تو کنکور سراسریه ، ولی قطعا تنها راه ممکن نیس ! طبق اطلاعیه سازمان سنجش تقریبا بیش از 85 درصد رشته محل ها ، از طریق بدون کنکور پذیرش می کنن و داوطلبا می تونن با بررسی لیست رشته های بدون کنکور سراسری و همینطور لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نامشون رو تو رشته محل مورد علاقشون انجام بدن .

با توجه به توضیحات بالا بازم اگه دربارهثبت نام کنکور 1400 سوالی براتون پیش اومد میتونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با ما در ارتباط باشین و تموم سوالاتتون رو از مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسین و حتی با خیال راحت ثبت نامتون رو به ما بسپارین .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور آزاد



سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی انجام میشه ؟

✔️ این ثبت نام تو بهمن ماه انجام میشه که زمان دقیق شروع ثبت نام رو تو این مقاله گفتیم .

2- ✔️ آیا دانشجوی روزانه می تونه تو کنکور سراسری ثبت نام کنه ؟

✔️ طبق شرایطی که تو این مقاله به طور کامل گفته شده ، در صورتی که تا زمان مشخص شده از دانشگاه محل قبولی قبلیش انصراف بده می تونه در کنکور ثبت نام کنه .

3- ✔️ آیا کد سوابق تحصیلی دیپلم شامل حال همه داوطلبای ثبت نام کننده آزمون سراسری میشه ؟

✔️ خیر ، همون طور که در این مقاله گفتیم ، کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط مخصوص فارغ التحصیل های دیپلم نظریه .

منبع : ثبت نام کنکور ۱۴۰۰

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما